sobota, 1 czerwca 2013

Cała Polska czyta!

- Kulawo mi dziś - powiedziała Ola, gapiąc się przed siebie.
- Pogoda - mruknęłam, bo i mnie kolorowo nie było.
- Robimy coś?
- Tylko co?

Pomyślałam, że dawno już nie było mi tak obojętne, co będę robić. I że w zasadzie obojętne jest mi również, że jest mi to obojętne.

- Czy jest ci obojętne? - zapytała Ola, jakby odgadując moje myśli.
- No - nie wysiliłam się - w sumie do biblioteki miałam iść...
- Po co?
- Kupić guziki do kurtki. Po co się chodzi do biblioteki? - poirytowałam się.
- Po Grey'a Ano! - zarechotała Ola.
- Porządne biblioteki takich książek nie mają, wiesz? Tak powiedziała bibliotekarka.
- Żartujesz, prawda? - zamrugała z niedowierzaniem.
- A skąd! Ostatnio jakaś kobiecina zapytała nieśmiało, półszeptem czy mają. Ewidentnie się wstydziła, że pyta...
- Też bym się wstydziła, że czytam!
- Ale ona się wstydziła już na etapie zamiaru, że tak powiem.
- No widzisz? Jeszcze nie czytała, a już się wstydzi! To potęga reklamy dopiero...
- Podobno kierownik zadecydował, cytuję "To jest porządna biblioteka i w naszej bibliotece takich książek nie będzie!"                   
- Chwalebnie. Znaczy, on przeczytał... że wie o czym decyduje? A ty po co tam poszłaś właściwie? Postanowiłaś się odchamić?
- Takie było założenie.
- Rozumiem, że wyszło jak zwykle... skoro jesteś z siebie zadowolona?
- Ty Olka nie budź demona, co?
- Wiedziałam! Na pewno wywołałaś jakiś skandalik! - zawołała, celując we mnie palcem wskazującym.
- Ja tylko zadałam pytanie...
- Kontynuuj...
- ...czy może mogliby pójść na kompromis i sprowadzić od razu tę część, w której Grey się żeni, ma dzieci i prawie po bożemu...
- ...żyje?
- ...robi to!

Zaczęłyśmy się śmiać. Jest z czego. Bo od kiedy o tym, co powinny czytać kobiety, decyduje łysiejący starszy pan, który przypuszczalnie już nie może... doczytać bez szkieł do końca? Nie to, żebyśmy tej miałkiej  lektury broniły. Ale może była to jedyna w historii szansa na dobre wyniki w statystykach dla akcji  "Cała Polska czyta"...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz